Doprava a čerpanie
Pre dopravu a čerpanie disponujeme modernou flotilou autodomiešavačov a čerpadiel rozličných typov , vhodných pre všetky druhy stavieb. Betóny rôznych konzistencií sa prepravujú rôznymi spôsobmi:
- sklápačmi
- autodomiešavačmi s objemom 4, 6, 7, 8 a 9 m3 betónu, priamo z autodomiešavača sa pomocou korýt betón dostane do vzdialenosti max. 2-3 metre
- autodomiešavačmi s objemom 4 m3 s čerpadlom, týmto spôsobom sa betón dostane do vzdialenosti max. 16 metrov
- autodomiešavačmi s objemom 9 m3 s dopravníkovým pásom, týmto spôsobom sa betón dostane do vzdialenosti max. 16 metrov
Optimálnu variantu prepravy Vám radi poradia naši dispečeri.
Mix | objem bubna 4 m3 | objem bubna 7 m3 | objem bubna 9 m3 |
---|---|---|---|
rozvor (mm) | 3 700 + 1 320 | 3 550 + 1 355 | 1 940 + 2 360 + 1 355 |
hmotnosť (kg) | 23 400 | 26 000 | 32 000 |
dĺžka (mm) | 8 670 | 8 810 | 9 200 |
šírka (mm) | 2 500 | 2 500 | 2 500 |
výška (mm) | 3 500 | 3 810 | 3 780 |
Pre kvalitný výsledok betonáže je dôležitá nielen kvalita betónu, ale aj zodpovedný prístup k jeho ukladaniu do konštrukcie. Betón musí byť správne uložený do vyhovujúceho debnenia, zhutnený a ošetrovaný. Pre túto činnosť platí norma STN EN 13670 Zhotovovanie betónových konštrukcií.
Napríklad:
- Betón sa musí vizuálne kontrolovať pri vykládaní. Vykládanie sa musí zastaviť, ak vzhľad, posúdený podľa skúseností, nie normálny.
- Zhutňovanie se má prevádzať vibrovaním ponorným alebo príložným vibrátorom, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
- Betón se má ukladať čo možno nejbližšie k jeho konečnej polohe. Vibrovanie sa má používať k zhutňovaniu betónu a nie ako prostriedok premiestňovania betónu na dlhé vzdialenosti.
- Vibrovanie má byť systematické a má zahrňovať převibrovanie povrchu predošlej vrstvy.
- Povrchové vrstvy vysokých prierezov sa doporučuje dodatočne previbrovať, aby sa odstránilo plastické sadanie nad vodorovnou hornou výstužou.
K uloženie betónu do vzdialených alebo ťažko dostupných miest slúžia čerpadlá na betón s výložníkmi s dĺžkami od 20 až do 52 metrov.
čerpadlo | 24/20 m | 28/24 m | 32/28 m | 34/30 m | 36/32 m | 38/34 m | 42/38 m | 46/42 m | 52/48 m | mixpumpa PUMI 24/20 m |
mixpumpa BERTA 16/12 m |
mix s pásom 16,5 m |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dosah do výšky (m) | 24 | 28 | 32 | 34 | 36 | 38 | 42 | 46 | 52 | 24 | 16 | 9,5 |
dosah do dĺžky (m) | 20 | 24 | 28 | 30 | 32 | 34 | 38 | 42 | 48 | 20 | 12 | 10,5-16,5 |
možnosť prídavného potrubia, hadice | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | - |
dĺžka vozu (m) | 10,00 | 9,50 | 10,00 | 10,70 | 11,30 | 12,30 | 11,20 | 12,00 | 14,40 | 9,50 | 9,00 | 9,90 |
šírka vozu (m) | 2,50 | 2,50 | 2,50 | 2,50 | 2,50 | 2,50 | 2,50 | 2,50 | 2,50 | 2,50 | 2,50 | 2,55 |
šírka rozpätkování predná pätka (m) | 4,70 | 6,00 | 6,30 | 6,20 | 6,30 | 6,30 | 8,00 | 8,30 | 10,40 | 4,00 | nepätkuje sa | nepätkuje sa |
šírka rozpätkování zadná pätky (m) | 2,40 | 3,60 | 6,30 | 5,70 | 6,50 | 6,50 | 8,00 | 8,30 | 10,20 | 2,30 | nepätkuje sa | 3,50 |
hmotnosť čerpadla (t) | 24,70 | 21,50 | 29,50 | 26,00 | 26,00 | 27,50 | 34,00 | 35,50 | 49,00 | 32,00 | 32,00 | 32 |
max. teoretický výkon (m3/h) | 90 | 90 | 160 | 150 | 140-160 | 160 | 160 | 163 | 160 | 56 | 51 | 40-70 |